HTML

online póker

Hollandia

3 huszonéves srác próbálkozása messze mindentől és mindenkitől a gyönyörű Hollandiában. A blogban saját véleményünk, meglátásaink olvashatóak, tehát nem minden arany ami fénylik.

Friss topikok

  • Robsoon: @oranje: Szia az én nevem Szakács Róbert és mielőtt olvasás nélkül kitörölnéd az üzenetemet kérle... (2011.06.23. 03:51) Mi is történt valójában?
  • ehead: Ha még Mo-on is intenzíven tanulod a hollandot és nyelvvizsgát is szeretnél netán tenni, akkor itt... (2011.02.18. 14:36) :(
  • oranje: A városházán történő regisztráció során, nem angol fordítás kell, hanem a külügyminisztérium által... (2011.01.16. 16:17) Új év, szép kezdet
  • david23: óóó már meg van :) csak olvastam a többi bejegyzést és ott írtál 2 irodát. bocs a felesleges kérdé... (2011.01.10. 09:59) Rotterdam
  • Mikulka2: az egyik lakás és környezete minden alkalommal jó érzést csal az emberbe szépségével, rendezettség... (2011.01.06. 13:50) Lakás és ház árak

Visitors

free counters

Inburgering

2010.08.05. 20:52 oranje

BENN VAGYOK...

leírás később...

UPDATE-20/08/10:

Szóval inburgering. Először is pár információ azoknak, akik nem ismerik ezt a programot. Az inburgering egy, a holland állam által támogatott integrációs program. Mit is kell az integráció alatt érteni. Többek között azt, hogy ha valaki egy idegen országban akar letelepedni, akkor annak illik beszélni az ottani nyelvet, ismerni a helyi kultúrát, szokásokat és talán egy kis történelmet is. Tehát erről szól nagyvonalakban a program. Mivel EU-s állampolgár vagyok, így én nekem ez nem kötelező, ellentétben a nem EU-s országok lakosaival. Szabadakaratomból jelentkeztem rá és így, meg volt az esélye, hogy nem támogat az állam. Szerencsére minden flottul ment és teljesen ingyen vehetek részt a 4480€-s programon.

Hogy is kerültem ide? Július közepe felé úgy gondoltam, hogy a holland nyelvtanulásom nem halad eléggé gyorsan. Halad, halad de nem az igazi. Főnökömtől megkérdezve, meg a neten kicsit utánajárva találtam rá az inburering-re. Úgyhogy felhívtam telefonon őket és megbeszéltem egy időpontot. Itt jött az első sokk. Szerencsére pozitív volt. Ugyanis 3-6 hónap szokott lenni a várakozási idő, mivel rengetegen jelentkeznek a programra. Nekem az első találkozó augusztus 5-re két hét múlvára lett lebeszélve. Augusztus 5-én jött a találkozóm, ahol megbeszéltük, hogy mikor, hol, milyen feltételekkel lenne nekem a legjobb tanulni, emellett a hátterem is feltérképezték, főleg azt, hogy milyen oktatásban volt részem. Illetve az AOB Compaz nevű céghez egy tesztre lettem hivatalos. Ami megint jó hír volt, hogy augusztus 18.-a teszt, augusztus 19.-n első hivatalos órám. Tehát gyakorlatilag egy hónap alatt eljutottam a telefontól az első óráig, ami másnak akár 6-12 hónap is lehet. 

Augusztus 18.-án elmentem az AOB Compazhoz, ahol egy 2,5 órás holland és intellegencia tesztnek vetettek alá. Ez azért kell, hogy meghatározzák, hogy milyen csoportba tanulhatok majd, hiszen mindenkinek más a haladási sebessége. Majd másnap, 19.-én elindultam az első hivatalos órára, ahol megérkezésem után kitöltöttem az iskolának is a hivatalos adataim, kaptam tőlük rengeteg infot, tovább megismertem 3 különböző, nagyon kedves nagyon aranyos tanárnénit. És részt vettem az első órámon. Most 6 hétig ún. brugklas-om lesz, ami bevezetés a holland kultúrába, illetve mivel hollandul van, ezért kicsit szokjuk a holland nyelvet is. Utána kezdődik majd a KNS - azaz a Holland Társadalom Szokásai, illetve maga a nyelvóra is. Emellett opcionálisan lehetett extra órákat felvenni, én felvettem a betűzés/kiejtés/nyelvtan órákat, melyeket egy plusz napon kell majd teljesítenem minden héten. Lényegében miután megjön a teszt eredményem, kezdhetem el a KNS órákat illetve az extra órákat. Ez heti 12 óra lesz, 3, 6 vagy 12 hónapig. A lényeg, hogy a végén elérjem az A2-es szintet.

A bejegyzés trackback címe:

https://dutch.blog.hu/api/trackback/id/tr732202045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása