HTML

online póker

Hollandia

3 huszonéves srác próbálkozása messze mindentől és mindenkitől a gyönyörű Hollandiában. A blogban saját véleményünk, meglátásaink olvashatóak, tehát nem minden arany ami fénylik.

Friss topikok

  • Robsoon: @oranje: Szia az én nevem Szakács Róbert és mielőtt olvasás nélkül kitörölnéd az üzenetemet kérle... (2011.06.23. 03:51) Mi is történt valójában?
  • ehead: Ha még Mo-on is intenzíven tanulod a hollandot és nyelvvizsgát is szeretnél netán tenni, akkor itt... (2011.02.18. 14:36) :(
  • oranje: A városházán történő regisztráció során, nem angol fordítás kell, hanem a külügyminisztérium által... (2011.01.16. 16:17) Új év, szép kezdet
  • david23: óóó már meg van :) csak olvastam a többi bejegyzést és ott írtál 2 irodát. bocs a felesleges kérdé... (2011.01.10. 09:59) Rotterdam
  • Mikulka2: az egyik lakás és környezete minden alkalommal jó érzést csal az emberbe szépségével, rendezettség... (2011.01.06. 13:50) Lakás és ház árak

Visitors

free counters

Új év, szép kezdet

2011.01.06. 22:59 oranje

Az elmúlt hetekben teljesen elhanyagoltam a blogot, ennek sajnos nem az volt az oka, hogy az új meló olyan jó lett volna, mert sajnos nem lett munka. Első munkanapomon, 1 órával kezdés előtt bejelentették, hogy sajnálják, hogy nem szóltak időben, de találtak a helyemre olyan munkást, aki holland anyanyelvű. Ez kiverte a biztosítékot. Természetesen én is a holland anyanyelvűt alkalmaznám, de kérem, akkor azért ne 1 órával kezdés előtt értesítsenek, hanem rögtön, ahogy megtalálják az új embert, hogy ne vegyék el a fontos napokat a munkakeresésem elől. Na ezek után a decemberem nem telt a legjobban.

Napjaim nagyrészét azzal töltöttem, hogy munkát kerestem, de körülbelül az összes létező Utiztendbureau-t akinek van itt Rotterdamban kirendeltsége végigjártam. Éttermek, hotelek, bárok és ismerősk. Tehát mindent a könyv szerint csináltam, de sajnos évvége és kamu rizsák egyenlőre elutasítások tömkelege. Hát mit mondjak, nem voltam boldog, a pénz ráadásul fogyott, mert azért karácsonyra csak vettem egy jó féle Dalwhinnie 15 éves whiskeyt, vonatozás, városon belüli tömegközlekedés, élelem, lakbér csak úgy fogyott a pénzem és elkezdtem aggódni, hogy bizony nem fogom sokáig húzni, el fog fogyni a pénzem. Aztán átléptünk 2011-be, és az első munkanapon, hétfőn jött a semmiből érkezett csoda. Miután reggel elutasítottak egy újabb étteremből, nem bírtam, vettem egy doboz cigit, tiszta ideg voltam. Hazaértem, laptop bekapcs, emailek olvasása és ott várt: egy nemzetközi céghez még 2010 derekán adtam be jelentkezésem, ahol elutasítottak, hogy nem kell nekik ember. Na most visszajeleztek, hogy csütörtökön (ma) menjek be hozzájuk training and evaluation day-re, hogy lássák megfelelek-e. A munka folyamán a magyar és angol nyelvvel kell dolgozni, a holland pedig csak úgymond udvariasságból kell a holland munkatársak felé. Nagyon kellemesen telt a training day, 2-en leszünk a magyar csapatban, s mivel az én angolom erősebb, így majd én segítek a társamnak. Egyelőre időleges szerződés, hogy lássák beválunk-e mint munkaerő. De jövő héten rögtön 40 órás héttel kezdhetek, szóval legalább meló van. Amúgy a munka hátránya, hogy ha nincs kereslet a cég szolgálataira, nincs munka. S mivel a magyar nyelv nem egy világnyelv, így előfordulhat, hogy nagyon kevés munka akad, de remélem mire ez az idő eljön, addigra már beépülök a cégbe, és tudok majd azon idők alatt más munkákat csinálni, de ez még nagyon messze van. Konkrét részleteket nem lehet mondani, hála a sok sok alá írt működési szabályzatban leírt dolgoknak. A pénz nem lesz olyan jó, mint amit első ígértek, de azért így is tűrhető, ha az ember tud rendesen dolgozni. No mára ennyi, aztán reméljük most már tudok majd rendszeresen ide irogatni.

ui: az utcából ahol lakok, látható volt a Moerdijk-i gyártűz füstje, kemény :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dutch.blog.hu/api/trackback/id/tr692566294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nori-24 2011.01.06. 23:15:04

Szia Kedves Blog író!

Először is neked/nektek is B.Ú.É.K.!
Köszönöm szépen hogy elmeséled az élményeidet. Nekem 2 és fél évnyi tapasztalatom van munka és a hollandokkal Hollandiában! :) Üdvözlettel: Nóri

oranje · http://dutch.blog.hu 2011.01.06. 23:48:29

Szia Nóri!

Hogyha gondolod, szívesen olvasnám történeted,sztoridat és ha beleegyezel akkor akár a blogra is kitehetnénk a publikus részeket, hiszen többek között azért is írom a blogot, hogy segítsek valamilyen szinten a többi magyarnak.
Ha van kedved, akkor dutchblog[kukac]gmail[pont]com-ra tudsz emailt küldeni.

david23 2011.01.09. 10:58:37

Szia!
Hát eljött az idő hogy eldöntöttem haverommal hogy akkor mi is szerencsét próbálunk Hollandiában. 22 évesek vagyunk. Suliztunk, melózunk... de elegünk van kicsit magyar honból. Figyelmesen olvasgatom a blogod, jó dolgokról írsz, írtok. Én tavaly megpróbáltam Amszterdamot, de kicsit csőbe húztak az eltitkolt részletekkel hogyan működnek a dolgok, így haza kellett jönnöm. De most alaposan utánna akarok járni mindennek. Előszöris a véleményetek érdekel, meg tapasztalatotok. Rotterdam vagy Amszterdam? Hol könnyebb melót meg szállást találni? (angolunk erős középszintű, hollandot most tanulgatom alap szinten, munkatapasztalat sok területen, bár én egyetemen tanultam, de mellette sokféle melót csináltam. Haverom is.) előre is köszi a választ :) üdv:
Dávid

oranje · http://dutch.blog.hu 2011.01.09. 13:47:38

Szia!

Ez egy jó kérdés nagyon. Úgy vélem, hogy Amsterdam-ban talán könnyebb csak angollal elboldogulni, hiszen ott már gyakorlatilag az Albert Heijnekben is minden ki van írva angolul. Viszont pont emiatt ott nagyon sok ember keres munkát és szállást is, emiatt magasabbak az árak. No meg ugye rengeteg ember van az utcákon, azt én nem bírnám sokáig, de ugye embere válogatja. Rotterdamban viszont az emlúlt 1,5 hónap munkakeresése alapján nagyon nehéz angolul melót találni, de ez annis betudható, hogy évvége volt, ilyenkor kevesebb melót hajlandóak adni. A szállást szerintem R'damban könnyebb találni és olcsóbb is. De ez is, mint a meló, szerencse kérdése is.

david23 2011.01.09. 19:07:47

Hali!

Olvastam a munkakeresésed, és igen ebből a szempontból megnyugtató hogy Amszterdamban angollal is lehet boldogulni. Viszont nagy a konkurencia. Utána fogok majd nézni hátha van Amsterdamban is olyan 1éj/10euro+reggeli hostel. Olyanba dolgoztál ugye? Tűrhető? (mint vendég) Ideiglenesen jó lenne amíg normális kecót melót meg pappírokat lehet intézni. Tényleg ha nem esik terhedre feltennék pár kérdést :) pl. van kint olyan bank ami mondjuk itthon is? K&H? vagy bármi más. Jó lenne úgy kimenni hogy nem kp ba vinném a lét. vagy esetleg tudsz jó bankot?

ja és köszi a választ!

oranje · http://dutch.blog.hu 2011.01.11. 12:44:05

Ilyen hostel csak Rotterdamban van sajnos, és az is csak július és augusztusban van nyitva. De biztos találhatóak még hasonló helyek nem sokkal drágábban. ING az a bank ami otthon is megtalálható, de igazából szerintem a legjobb, ha amikor már meg van a kinti számlád, neten keresztül átutalod a magyar számláról a hollandra, úgy vonnak le a legkevesebb költséget.

david23 2011.01.16. 16:06:11

Köszi az infókat!
Még azt szeretném kérdezni, hogy amikor munkát, vagy lakást, bankszámlát, sofi számot intéztél valahova kértek angolra fordított hiteles fordítást bármilyen okmányról? Jobb előre felkészülni :)

oranje · http://dutch.blog.hu 2011.01.16. 16:17:43

A városházán történő regisztráció során, nem angol fordítás kell, hanem a külügyminisztérium által hitelesített anykönyvi kivonat kell(apostille). Egyébként nekem minden okmányom friss, EU-s szabvány, ezeken már minden magyar/angol/francia nyelven szerepel és el kell fogadni.
süti beállítások módosítása