HTML

online póker

Hollandia

3 huszonéves srác próbálkozása messze mindentől és mindenkitől a gyönyörű Hollandiában. A blogban saját véleményünk, meglátásaink olvashatóak, tehát nem minden arany ami fénylik.

Friss topikok

  • Robsoon: @oranje: Szia az én nevem Szakács Róbert és mielőtt olvasás nélkül kitörölnéd az üzenetemet kérle... (2011.06.23. 03:51) Mi is történt valójában?
  • ehead: Ha még Mo-on is intenzíven tanulod a hollandot és nyelvvizsgát is szeretnél netán tenni, akkor itt... (2011.02.18. 14:36) :(
  • oranje: A városházán történő regisztráció során, nem angol fordítás kell, hanem a külügyminisztérium által... (2011.01.16. 16:17) Új év, szép kezdet
  • david23: óóó már meg van :) csak olvastam a többi bejegyzést és ott írtál 2 irodát. bocs a felesleges kérdé... (2011.01.10. 09:59) Rotterdam
  • Mikulka2: az egyik lakás és környezete minden alkalommal jó érzést csal az emberbe szépségével, rendezettség... (2011.01.06. 13:50) Lakás és ház árak

Visitors

free counters

Lakás-és munkakeresés II.rész

2010.11.26. 00:10 oranje

Nos nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar megírhatom a második részt, de mindenképpen örömmel tölt el, hiszen ez a rész azt jelenti, hogy sikerült mind munkát, mind lakást találnom. Szóval ugye eléggé elkeseredetten kerestem a szobát/lakást, ami sajnos egyértelművé vált, hogy szoba lesz, hiszen gyakorlatilag lehetetlen volt jelent anyagi-és nyelvi helyzetünkben találni egy lakást csak kettőnkre. Már korábban is regisztrálva voltam a kamernet.nl-re, csak ugye van egy olyan kedves kis funkció, hogyha reagálni szeretne az ember bármely szoba hirtdetésre, akkor fizetnie kell. Lehet olyan fizetési opciót is választani, hogy reagálásokat veszünk, ez a megvett reagálás mennyiségétől egyre olcsóbb lesz, de alapvetően 3€/reagálás körül van az ár, vagy pedig lehet venni havi tagsági díjat, ami azt jelenti, hogy 1 hónapig korlátlan mennyiségben lehet reagálni.

No én ezzel az opcióval éltem, 19,95€-ért lehetett megvenni a tagsági díjat és rengeteg szoba van fenn a kamernet-en. Ez gyakorlatilag a holland módja, hogy szobát találjon az ember. Na igen, csak itt kezdődik megint az, hogyha az ember nem beszélül hollandul, akkor nehézségekbe ütközhez. Ugyan lehet a kamernet-et angolul is használni, de maga a hirdető leírása továbbra is holland marad. Plusz hogyha reagálunk is egy szobára, nem biztos, hogy kapunk visszajelzést. Az elején mindenkinek írtam angolul és le sem szarták, hogy mit írtam, ekkor váltottam, egy kedves kis holland bemutatkozó szöveg, majd a fontosabb kérdések, amik még nem mennek hollandul, azt angolul írtam és láss csodát jöttek a visszajelzések. Részt is vettem pár szoba nézőn, amik során a tip-top szobától kezdve a normál diák szobán át a lepukkant szarig mindent átéltem. Sok helyen diákok keresnek maguknak lakótársat az utolsó kiadó szobába és ezeken a helyeken tipikus holland szoba keresés ment. 10-12 ember egyszerre a szobanézőn, üdvözltek minket az ott lakók, hollandul és angolul is, majd bemutatkozás,beszélgetések, süti, kávé miegymás. Miután eldöntöttük, hogy érdeklődünk-e vagy nem, felvették az adatainkat abban az esetben ha érdeklődtünk, és másnap értesítettek, hogy kit választottak az ott lakók. Kb, mint valami kiszavazó show. Na itt ha nem nemzetközi diáklakást néz az ember, behozhatatlan handicappel indul a hollandokkal szemben. Rendre el is utasítottak, de tényleg értesítette másnap, szóval nem kellett tűkön ülnöm. Voltam elég rossz környékeken is, ahol nem véletlen árulták a szobát olyan olcsón, hiszen kritikán aluli volt a környék és a lakótársak is. Voltam korrekt helyeken, csak későn reagáltam, esetleg nem voltam szimpi a főbérlőnek stb stb.

Mindeközben az ismerőseim is segítettek a keresésben, facebookon, irodán, egyetemen, ismerősök ismerősein keresztül szobát keresni és sikerült is két olyan szobát is találni, amit még nem tettek fel hirdetésre, ezáltal elsőként mehettem oda nézelődni. Az egyik hely, 50m-re lett volna a mostani helyemtől, tökéletes lakótárs, egy holland programozó sráccal kellett volna osztozkodni a lakáson, ezt a környéket már megszoktam, szóval azzal sem lett volna baj, csak sajnos az eredetileg ígért 400€ inclusief helyett 435€ exclusief lett az ár, amit nem tudtam vállalni. Maradt az utolsó mentsváram, egy szoba 350€-ért egy egész korrekt helyen, de az meg nagyon pici volt és azért valamekkora hely kell, mert néha jön a család látogatóba, vagy barátnő, esetleg a helyi haverok szóval az tényleg csak és kizárólag én nekem lett volna elég, úgyhogy azt talonban tartottam, és most péntekig volt oda opciós jogom kibérelni. Óriási szerencsémre tegnap tettek fel egy hirdetést kamernet-re, Blijdorp városrészben ( észak Rotterdam, jó környék, a mecsettől jó messze, szóval sokkal biztonságosabb rész ) 360€-ért inclusief, bútorozott, francia ágy, tv, L-alakú íróasztal, szekrény, padlószőnyeg, saját WC és fürdő, közel 20m2, csak a konyhán kell osztozkodni, üzletek minden közel és természetesen a gemeente.n inschrijven opcióval. Gyakorlatilag a tökéletes szoba. El is mentem oda ma, a főnökön elengedett munka idő alatt és mikor odaértem éppen 3 szobanéző jött ki, mind három érdeklődött, úgyhogy el is keseredtem, főleg mikor megmutatta a főbérlő a lakást és marha jó volt. Majd itt jött a meglepetés, hogy 2 bérlőjelöltet nem igazán ért, hogy mit mond, furán beszélnek, a 3. pedig diák, így nincs fix jövedelme, ezért ha rábólintok, nekem adja ki. Úgyhogy most boldogság van nagyon. Holnap írjuk a szerződést, gemeente, bank lesz az útvonal.

Munka: Több sollicitatie-m is meg volt beszélve, de voltak helyek ahol elég holland anyanyelvű jelentkezett a munkára, vagy csak szimplán nem feleltem meg az elvárásoknak, de annyira nem törtem le ettől, mert tudtam, hogy van itt keresnivalóm, ha a lengyelek akik a saját nyelvükön kívűl nem beszélnek mást, akkor én aki angolul,hollandul és németül is beszél nehogy ne kapjak már munkát és bizony meg is lett az eredménye. Keményen nyomultam, minden helyre bementem, rááldoztam kellő időt-máshogy nem is lehet- de a mai munkainterjú sikeresnek bizonyult és december 7-től kezdek a TNT-nél. Tehát csak 5 napig leszek munkanélküli, ami pont jó is, mert így el fogom tudni intézni a költözéssel járó hivatalos ügyeket, lesz időm a hollandot gyakorolni, a két barátomra Utrechtben, meg talán még egy-két Arnhemben a csajnál is belefog férni.

Szóval a tanácsaim hasonló cipőben járó embereknek: Mind a lakás/szoba bérlés, ha nincs az embernek annyi anyagi tartaléka, hogy közvetítő cégen keresztül béreljen és kifizessen egy havi plusz bért a semmire, akkor sok-sok idő és hatalmas mázli, plusz ismerősök. Ha nem szükséges az, hogy a gemeente-nel lehessen regisztrálni, akkor valamelyest könnyebb a dolog. A munkakeresés pedig sehol sem egyszerű dolog, így itt sem az. Főleg, hogyha az ember nem beszéli a hollandot, ami Hollandia hivatalos nyelve ugyebár, tehát érthető módon a helyek 90%-nál kötelező. De ha valaki komolyan gondolja, akkor megfelelő angol tudással így is lehet találni munkát. Végig kell járni az összes Uitzendbureau-t, elmondani, hogy jelenleg csak angolul beszélsz, de dolgozol a hollandodon, stb stb mézes madzag. 30-ból 1 helyen biztos lesz olyan munka, ahol angolul is foglalkoznak veled. Főleg takarító munkákról van szó, de hát valahol el kell kezdeni. Emellett bemenni az összes pub,hotel,étterem és szolgáltatással foglalkozó helyen próbálkozni. IGEN. Szarul esik az embernek ha elküldik, de ha két hely után feladod, akkor ne is várd, hogy munkád legyen. Próbálkozni kell, és persze ide is kell egy adag szerencse. Nyilván nekem könnyebb volt, mert már beszélek hollandul annyira, hogy egy munkainterjút lehozzak, de mondom mégegyszer, angollal sem lehetetlen, csak sokkal sokkal nehezebb. A németet el lehet felejteni, ha csak nem otthonról valami kizsákmányoló közvetítő hoz ki téged. Az angolnál pedig tényleg legyen jó az angol, mert az alap angollal még Angliában is nehéz munkát találni, tehát itt még nehezebb. Lehet, hogy most páran elkeserednek, de ez a rideg valóság. Hollandiában a holland nyelvvel lehet boldogulni, viszont ha az megy, akkor előrelépési lehetőségek és még az olyan kis nyelv, mint a magyar is felértékelődhet, ha mellette beszél az ember hollandul, de ez majd remélhetl 6-12 hónapon belül kiderül, hogy miért is.

A bejegyzés trackback címe:

https://dutch.blog.hu/api/trackback/id/tr332473863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása